tisdag 28 september 2010

Nu har jag äntligen fått min fantastiska, underbara SAMSUNG GALAXY S. Har svårt att hålla fingrarna borta... Ligger till och med uppe på nätterna o pillar. Lite nykär... Ja kanske ;)

Satt och funderade idag på hur de små glädjeämnena i livet kan betyda allt. Mitt uppe i allt som är jobbigt så kan en liten liten detalj vända hela dagen och göra den positiv. Ett leende från en främling. Höstens första lövhög. En klapp på kinden eller mysig lunch. Glada barn. Härliga kompisar. En Tip Top glass eller ett glas vin till idol hon grannen. Ja, det finns mycket att glädjas över även dagar då allt känns monstertungt.

Har börjat fatta hur jobbigt det faktiskt är att separera. Hade inte kunnat föreställa mig hur jobbigt det skulle vara att va ifrån barnen en vecka. Usch, så hemskt! Och allt annat runt omkring är ju inte buslätt det heller.

Men nu ska jag skärpa till mig. Inte gnälla mer! Ska städa i ordning lite (husvisning i morgon) och sen tassa över till missjessipessi på lite rosa bubbel. JA, jag vet att det bara är tisdag. Men skit i det. Man får vina en tisdag när man har jobbat hela helgen. Så det så!

Hoppas du får en riktigt mysig höstkväll i soffan :)

1 kommentar: