söndag 19 september 2010

Partylördag

Igår var det 35-årsfest hos Stefan a.k.a. Dunderkarlsson. Partajet började med en cykeltur från stan (fast den bangade jag på--> REGN och STORM i allsin dar!!!) Vissa av herrarna tog sig även ett nakenbad i Nissan.. hmmm ;)

Vi bjöds på hemmagjord ärtsoppa och varm punch. Gott! Och pannkakor till efterrätt. Födelsedags'barnet' deklarerade fri rökning inomhus och bjöd på cigarrer. Hela kvällen var otroligt trevlig, som alltid hos Dunderkarlsson & Blom. Hux flux var klockan 4 på morgonen (!?!?!) och dags att bege sig hemåt.

Vaknade 8.30. Utan baksmälla. Fattar inte vad som hänt med mig BUT I LIKE ! Jag blir ju alltid bakis som f*n och så har det alltid varit men inte idag och inte förra helgen efter cykelfesten. Friskt blandande av olika typer av alkohol till trots. Min hypotes är att det beror på att jag skippade rödvinet. Älskar ju rödvin men jag får väl helt enkelt lägga om taktik och bara avnjuta rödtjut vid speciella tillfällen. Som ett mysglas framför tv:n eller till god mat. Skönt att slippa huvudvärken iallafall!

Nu ska jag sätta mig och renskriva dubbelloggen inför morgondagens litteraturseminarium. Låter kul va? Eller NOOOOOOT... But a girl's gotta to do what a girl's gotta do.

Ha en bra dag och glöm inte att rösta ;)
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar