fredag 20 januari 2012

Uuuuääääghhh..

Fy FAN för magsjuka. Vaknade igår som vanligt och knallade upp för att väcka barnen. Efter att ha tassat uppför trappan översköljdes jag av en våg av illamående så kraftig att jag var tvungen att lägga mig ner på golvet. Sedan var det igång. På helt tom magen avlöste kräk-kavalkaderna varandra a.k.a. spy galla direkt. Hur man kan må så dåligt ena dagen och känna sig helt frisk den andra är ett mysterium.

Men jag är så lycklig idag. Jag mår nästan bra!!! Har fått behålla mitt frukost ägg och jag känner energin sakta men säkert återvända till kroppen. Hade lätt orkat jobba om jag hade fått men man är ju tydligen en levande smitthärd 48 timmar efter man frisknat till. Alla lakan är i tvätten och toan är skurad med klorin. Nu ska jag hoppa i termobyxorna och pulsa ut i snön och möta mina gullungar vid skolbusset.

ADIOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar