söndag 30 januari 2011

Det har varit en skön dag i solen. Skön, men kall. Jag tyckte jag var påbylsad i överkant men mina dubbla strumpor till trots började tårna ömma efter några timmar.
Inte mindre än 6 ungar + Dennis fick jag med mig. Vi grillade korv, åt citronmuffins och drack varm O´boy. Helt underbart!!! Barnen var dock lite gnälliga. De fick nämligen inte lov att åka sina snowracers i stora backen. Det kom en sur farbror sa till dem. Och de ville ju inte åka i den pyttelilla backan. Nä! Så då skulle de inte åka alls. Hmmm...
Men. Det var som sagt mysigt iallafall :)




Så till gårdagen. Såg en av de hemskaste filmerna ever. Den hette "I spit on your grave" och var helt sjukt hemsk. Den innehåll en lång, utdragen och fullkomligt vedervärdig gruppvåldtäkt. Hämd. Tortyr. Avrättningar. Fy fasen. Jag rekommenderar den inte till någon. Usch.

Något som var betydligt trevligare var det Toscanska vinet "La Luna" som hittades på systembolagets hylla för tillfälliga produkter. Underbart mörkrött, fylligt vin som jag hoppas får en permanent plats på hyllan i Oskarström.

Lite Solsidan, scones & te fick avsluta denna söndag. Ska försöka hitta på något skoj till 7:orna att jobba med nästa vecka... Hmmm.. Får klura lite på det...

Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar