fredag 28 januari 2011

Idag har jag funderat mycket på att jag funderar så mycket. Låter det konstigt? Mmm, jag håller med.
Men tankarna går i ett. Ofta är det dessutom många tankebanor som flyter parallellt. Känns ibland som att risken för att tankefloderna mynnar ut i ett gigantiskt vattenfall som totalt exploderar är ganska stor.
Kan vara så att det är många bollar i luften just nu? Många stressfaktorer i olika tjocka lager toppat med en rejäl klick prestationsångest resulterar i en Dagobert-smörgås fylld av press, stress och magkatarr.
Trots detta är det fortfarande en enorm kick att vara ute på slut-VFU (verksamhetsFörlagdUtbildning) och faktiskt arbeta heltid som lärare. Responsen från eleverna är otrolig! Jag är lärare. Jag får kidsen att växa! Att utvecklas.
Jag är... skittrött. Sova. Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar