onsdag 7 april 2010

Gaaah, vilken j**la dag. Började med att jag försov mig i morse. Hade tänkte gå upp senast 8 men det blev liiiiite senare än så. Ligger efter med skolarbetet då vi förutom att skriva C-uppsats dessutom ska läsa en roman i veckan + lämna in en uppsats till varje (!!! :Z !!!). Anyway, efter ligger jag och tänkte plugga hela dagen. Hux flux har jag dock 4 barn i huset som springer, stojar, gapar och kånkar runt på valpar. Slänger ut dem i vårsolen och tänker att de ska roa sig och låta mig ha lite lugnt. Men icke... Systrarna Axelsson bråkar med varandra hela tiden. Lippen sabbar Thea & Allis koja där de sitter och äter fruktsallad och Alli blir vansinnig. När det äntligen lugnat ner sig på den fronten går jag in och försöker fortsätta. Tyvärr ser jag ju alltför väl vad småtjejerna gör utanför. För att ta några exempel så plockar de av mina penseér, klättrar i poolen och släpper ut hundvalparna. Detta förutom att de springer in- ut- in- ut. Helt plötsligt har de dessutom lyckats vända upp och ner på hela övervåningen.

Nu har Lippas kompis gått hem och de resterande 3 skulle leka hos Thea en stund.

Och här sitter jag nu med tårar i ögonen och endast en halv sida skriven på hela dagen. Känner mig asdeppig och börjar få huvudvärk. Har glömt att äta lunch idag men dessvärre tröstätit Toblerone så jag mår illa och druckit alldeles för mycket kaffe.

Känns bättre att ha fått gnälla av sig lite här. Tack bloggen för att du lyssnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar