tisdag 20 april 2010

Hey Eyafjallajökull, shut up already

Ingen förbättring på fronten. Snarare tvärtom. Askmolnet håller älsklingen fången och han lär förmodligen inte komma på något flyg inom de närmsta dagarna.

Situationen är minst sagt komplicerad. Easy Jet, vilka så glatt lovade att stå för hans uppehälle framtill hemfärd har nu meddelat att om han väljer att resa hem med ett annat alternativ så får han stå för det själv. Det är 5 dagar sen han skulle kommit hem vilket innebär 5 hotellnätter, 5 luncher och 5 middagar. Till detta bör även meddelas att hotellen chockhöjt sina priser till något som börjar likna ocker. Så Dennis val är alltså följande:

1. Åka hem med tåg. Kostnad; tågbiljett ca 4000:- + 5 nätter på hotell inkl div. omkostnader och mat= Totalt ca en månadslön
2. Stanna kvar i Manchester och vänta på öppnade luftrum. Kostnad: Psykisk stress, ovisshet, inre sorg och saknad.

Som tur är kan han i alla fall jobba därifrån. Som otur är har han slut på snus. Arma människa!

Själv känner jag mig fortfarande som ensamma mamman. Jobbigt att behöva förlita sig på andras vänlighet när det är dags för föräldramöten, kvällsjobb etc. Tack och lov så har jag fina människor omkring mig som ställer upp. TACK!

I morgon kommer min valp-annons i Hallandsposten. Håller tummarna för att de kan få trygga och kärleksfulla hem. Känner du någon som är sugen på en liten pussgurka så ge dem mitt nummer. Nu ska jag krypa ner hos min lilla sjukling o försöka kurera min huvudvärk. Adios!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar