måndag 26 april 2010

Ny vecka, nya utmaningar!
Ja, så brukar det lite klämkäckt stå på var och varannan människas facebook- status om måndagarna. Man vräker i sig godis och chips i TV-soffan hela helgen och bestämer sig sedan för att 'Nä, nu får det jäklar bli ändring'. Själv åt jag middag på Burger King igår (aj aj inte bra) Kycklingburgare med pommes och lökringar. Och LÄSK?!?! Jag som aldrig dricker läsk... Men usch! Och grillat i helgen med gräddig potatisgratäng o bearnaissås. För att inte tala om skålen med Estrella rings och mega-godispåsen Gunnar som inmundigades i sällskap av vin. Ooooops...


Dock kickstartat min måndag med ett Shape-pass på SATS efterföljt av en stund på crosstrainern. Och till lunch gjorde jag en sallad med bl.a. räkor, avokado, sparris, ägg, oliver och feta. Till detta min nya goda salladsvinägrett 'Phuket Island'. Mmm precis så god som den låter med smak av bl.a grön chili.


Så nu är frågan om jag ska sälla mig till den skara människor som lever efter devisen 'Ny vecka, nya utmaningar' på måndagar.
Ja, jag får väl erkänna då... För visst är det lätt att intala sig själv på söndagkvällen, när resterna av lördagsgodiset kallar --> 'I morgon är en ny vecka. Och DÅ ska jag bli duktig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar