torsdag 29 april 2010

Arga mamman skrämmer skolbarn ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Var med barnen i skolan en runda idag. Jättemysigt!! So far so good...

Skulle passa på att åka hem medan barnen hade rast och stod och snackade lite goja med kidsen. I ögonvrån ser jag en stor kille, (riktigt stor, nästan lika stor som jag) som håller på att tjafsa med en kille i förskoleklassen. Han riktigt provocerar lillkillen och uppmanar honom gång på gång att kasta det han har i handen på honom.

- Kom igen då. Kasta då. Vågar du inte? Kasta då, kasta då...

Slutligen kastar lillkillen stenen (eller vad det nu var) på stora killen varpå denna fullkomligt flyger på den lille och börjar slå.
Det riktigt svartnade för ögonen på mig. Jag springer fram och grabbar tag i stora killens jacka med båda händerna och sliter bort honom och skriker som en galning

- Vad i HELVETE håller du på med? Förbannade ungjävel! E du dum i huvudet eller? Ger du dig på en 6-åring osv osv. Detta efterföljs av att jag tar killen i armen,- Nu följer du med till lärarrummet!

- Ja för jag vill prata med en lärare om att xxxx (lilla killen) är på mig.

-Bara håll käften med dig. Han är 6 år! 6 år!! Man ger sig fan inte på en 6-åring. Det finns ingen ursäkt.

Jag blir så sjukt förbannad när jag ser sånt här. Jag kan inte kontrollera mig. Killen gick i 6:an. Och får en kick av att mobba o slå en 6- åring. Att sånt här kan hända får mig att må illa. Och var f*n var personalen som ska vara ute på rasterna och se till så att alla barn mår bra?

Jag är glad att jag var där i egenskap av förälder och inte lärare. Jag behövde inte vara pedagogisk. Jag behövde inte försöka förstå förövaren. Jag kunde svära och bli arg. Jag hoppas faktiskt att jag skrämde skiten ur killen för ingen 6-åring ska behöva bli slagen av en 12-åring. Eller av någon annan heller för den delen. Det är så många vuxna som vänder huvudet åt ett annat håll när barn mobbas och slås. Men det är alla vuxnas ansvar att se till att sånt här inte sker.

Jag må ha gjort allting fel men det skiter jag i. Hade gjort exakt samma sak igen. Bring it on, bullies. Bring it on.

1 kommentar:

  1. Åååå...bra rutet. Lejoninna där :) Hoppas verkligen skolan tar tag i detta så det inte hamnar i en skrivbortslåda för otrevliga, jobbiga händelser. OCH!!!! Var i helsike var personalen????????

    SvaraRadera