måndag 28 mars 2011

Ett pensio?

Tro't eller ej men jag har blivit tant! Jo, det är sant! Jag har börjat handarbeta. Inte lite heller, det har blivit som en mani.

Jag har haft lite svårt att komma ner i varv. Har tänk mycket på mamma. Oroat mig. Har även haft examensarbetet att grubbla över. Har inte riktigt vetat hur jag ska tagga ner och släppa tankarna. Så såg jag syster E. Hon satt på sjukhuset och virkade och virkade. Det såg så underbart avkopplande ut! Jag köpte några nystan i fina färger och en virknål. Hade inte virkat sen grundskolan med SO WHAT? Man kan ju prova?

Oj, så skönt. Tankebefriande och superuttröttande. Här är resultatet so far. Ett pannband, en mössa och ett par vantar :) Tjoho, va tanten kan!


Jag har inte bara pysslat. Jag har shoppat oxå! Inte mindre än 6 par nya pjuck till kidsen blev det. Jag är otroligt okvinnlig när det kommer till skoshopping. HATAR att köpa skor till mig själv. Tycker att det är urtråkigt! Men till barnen är det ju alltid kul att köpa saker :)


Micke, Joanna & Sigge kom på visit. Egentligen var de och besökte mamsen på sjukan men vi passade på att lura med dem & Emelie till Sagoängen på lite bus. Härligt och vårigt men liiiiite kallt fortfarande.


Mammi har åkt ner till Lund idag. Håll tummarna!

Ciao

2 kommentarer:

  1. Tummar & Tår! // JessiPessi

    SvaraRadera
  2. Tummarna hålls stenhårt!
    Tänker på er! //Lina Karlstad

    SvaraRadera