tisdag 1 mars 2011

I eftermiddags hoppade jag in och vickade på Aspero idrottsgymnasium. Det var helt fantastiskt kul!! Det är verkligen annorlunda att vara på gymnasiet jämfört med högstadiet även om båda har sin charm. Det är dessutom en stor skillnad på friskola och kommunal skola. På den här skolan har varje elev en macbook där de gör i stort sätt allt. Inlämningsuppgifter, läsuppgifter mm. Hur många elever på kommunala gymnasieskolor har det?
Har haft två riktiga "highlight moments" idag. Den ena när en elev i tvåan kom fram till mig efter lektionen och sa: Du är verkligen en bra lärare. Många som kommer hit och vickar kan liksom ingenting men du är jättebra. Den andra var efter sista lektionen när ett gäng killar inte ville lämna lektionen. Vi hade kört en samtalsövning och de var eld och lågor. De tyckte att det var så kul! När jag åkte hem satt de fortfarande kvar i en soffa och övade :)

Jag älskar verkligen att jobba som lärare!!! Känns bedrövligt att behöva skriva det *piiiiip* examensarbetet först bara. Vill jobba nu.


Har haft ont i huvudet hela dagen och känner mig lite febrig o sjuk. Har legat i sängen sen kvällsmaten men funderar nu på att förflytta mig upp till TV-soffan. I morgon ska jag på VFU-seminarium på högskolan sen raka spåret till jobbet för att jobba dygnspass.

See ya!

1 kommentar: