tisdag 22 februari 2011

Jag älskar doften av bibliotek. Doften av gamla böcker med kaffefläckar och hundöron. Jag älskar att strosa runt i raderna med huvudet lätt på sned och läsa boktitlar. Stanna upp och bläddra i någon som verkar intressant för att slutligen finna mig själv vid lånedisken med famnen full av böcker.

Ibland hittar man något alldeles unikt och otroligt vackert. Men det gäller att titta mellan raderna för att hitta det de riktiga godbitarna...

Idag efter några timmars jobb med examensarbetet tog jag med mig töserna in till Stadsbiblioteket på konstverkstad. De älskar att pyssla så det var en mysig stund!
De målade, ritade och fixade superhäftiga masker. Tiden fullkomligt flög! Vi passade på att fika lite också. Såklart ;)
Kvällen för Allis del avslutades med sportlovsdisco på Badhuset med kompisen Amanda. Spännande! Lilla gumman... På disco i stora staden :)

Tack världens bästa Alicia & Filippa för en underbar eftermiddag! Älskar er så mycket!!

1 kommentar: