måndag 28 februari 2011

My kind of fun

Humor är en högst personlig egenskap. Det den ene skrattar åt tycker den andre är trist. Själv har jag nog en alldeles speciell humor. En som andra inte alltid helt begriper sig på.
När Alli, mamma och jag kom ut från Eurostop i helgen såg jag följande...

Jag skrattade så mycket att jag inte kunde stå rakt. Min humor! Folk gick förbi och tittade. På mig då, inte på bilen.

Bara tanken på att någon så desperat vill stå nära ingången att man parkerar på det här viset fick mig att helt bryta ihop. Ville stanna kvar och se vem chauffören var. Såg framför mig en gubbe (genusglasögonen AV) som gett sig f*n på att lyckas parkera just där. Tar sats och åker in i världens fart för att sedan kliva ur sin bil och se ut som det var det mest naturliga i världen.

Vi har haft kärt besök i helgen. Micke. Joanna & lille Sigge. Helt underbart att träffas, känns som det blir alldeles för sällan. I torsdags käkade vi hemma hos mamma och firade Sigge som fyllt ett och i fredags blev det taco-mys hos oss.
I lördags åkte Micke & Dennis på fotboll och såg HBK mot Helsingborg medan Joanna, Alli, Sigge & jag tog en tur till en liten godisbutik mitt ute på vischan. Mmmm, massvis med godis! Synd bara att jag inte äter godis. Var riktigt riktigt sugen!!!

På kvällen åkte grillen fram. Vi grillade fläskfile som vi åt med ugnsrostad potatis + rotfrukter, aioli, bearnaise och sallad. Joanna gjorde en sallad med färska rödbetor, chevre och honung som var supergod. Till detta avnjöt vi ett glas Lindemans.

Till efterrätt blev det CUPCAKES ala moi och melodifestival. Tyckte faktiskt att Nicke Borg var riktigt bra, den gick ju dessutom vidare till finalen.

Mina underbara gullungar! Älskar er över allt annat!!!!

Helgen avslutades på busfabriken. Eller.. ja för mig slutade den med att jobba natt, men endå :)
Nu är det måndag och igång med x-arbete igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar