söndag 13 februari 2011

Men... VAAA???

Vad hände egentligen?

Är inget melodifestival-fan men i brist på annat att göra så kröp familjen A. upp i soffan igår med chips och godis för att titta på spektaklet. Det var som vanligt ganska intet sägande bidrag. "same old, same old" . Vi skrattade lite åt de kassa låt-texterna och de övertrallvänliga melodierna. Men så kom bidrag nummer 8. Wow, en låt som faktiskt var bra. Helt övertygade om att Waltz skulle vara en av de artister som gick direkt till finalen fann vi oss sitta likt fågelholkar i soffan då Sanna Nielsen var den artist som fick flest röster av alla. WTF??? Vem är det som har röstat? Tanter på 80+? Det var en låt som det kändes att man hört tusentals gånger i melodifestivalsammanhang, inte minst under 90-talet. TRÅKIG! Kanske igenkänningsfaktorn som bidrog till att folk röstade på den?? Lite konfunderad och väldigt förvånad ringde jag (för ovanlighetens skull) och röstade på Christian då jag kände att det skulle vara en katastrof om någon annan låt än hans skulle gå vidare.
Waltz hamnade på 5:e plats, dvs inte ens vidare till sista chansen. Pinsamt! Läser dessutom på Aftonbladet att "Rätt låtar gick vidare". Ja, är det så folk känner så är väl allt i sin ordning!?!

Men personligen så blev jag återigen påmind om att melodifestivalen inte är min grej. Typiska schlagerlåter a´la överpoppiga dansbandsdängor faller mig inte alls i smaken. Nä, det var första och sista deltävlingen jag bänkar mig framför i år.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar