måndag 24 maj 2010


ÄNTLIGEN finns det liljekonvaljer i skogen. Både flickorna och jag plockar gärna och det luktar underbart i huset.

Helgen passerade snabbt. Dennis skulle kommit hem i fredags men p.g.a strul så kom han inte förrän i lördags. Eller jag kanske ska säga söndag, för klockan var en bra bit över midnatt när han kom.

I fredags sov Lippen hos Agnes. Hon var eld och lågor och de hade supermysigt! Elli sov hos Alicia och grannen Calle kom över och höll mig lite sällskap och tog en Johnnie Walker.

I lördags skulle vi ha lite tjejmys hos Lina. Det hela slutade dock i en jättetrevlig grillfest med god mat & underbart sällskap.

Maten var mmmmmmmmumsig!! Grillad hjort, ungsrostad potatis + rotfrukter, aubergine, bearnaise & Linas fantastiskt goda sallad. Älskar sommar och sol och alla trevliga spontana grillkvällar som blir!!!

Vackra älskade

Mina fina tjejkompisar. Love you!

Dennis kom med taxi vid ett-tiden på natten. Han hade fått riktigt tråkiga nyheter på vägen hem. Fick mig att tänka lite på hur dålig man är på att säga till folk att man älskar dem. Ska bli bättre på det.

Nu ska jag mysa lite i soffan. Båda barnen har kompis hemma på övernattning (studiedag i morgon) och Dennis är ute på middag i stan så jag har hällt upp ett glas vin, tagit ett skönt bad och tänker njuta av lugnet och egentiden.

Hoppas du har en trevlig kväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar