torsdag 6 maj 2010

Haft liten sjuk Lippa hemma idag. Ganska mysigt att bara slappa och ligga och gosa med en febervarm unge i soffan! Tycker dock synd om henne som hostar nätterna igenom. Är ju helt slut på morgnarna. Och nu har Alli också börjat kraxa på övervåningen. No good, no good...!
Vill inte veta av några sjuka barn i helgen när Dennis & jag ska spendera lördagen utan barn i Varberg med vännerna. Ska bli grymt trevligt btw!

Vi har även varit på utvecklingssamtal med Alicias fröken idag. Det visar sig att enligt de nationella proven så är våran tös något av ett mattesnille *mamma stolt*. Till skillnad från mor sin så är hon helgrym på matte och hade näst intill full pott på alla delarna. Duktiga gumman!

Fick ett ryck och bakade ananaspaj idag. Har aldrig provat det innan men varit sugen på att testa länge. Älskar ju ananas! Mmmmm, det var jättegott. Dennis tyckte också att det var super men barnen var (trots att de ÄLSKAR färsk ananas) inte helt överförtjusta. Det är ju bra på visst vis, nu kan jag ju bjuda över grannkärringen på kafferep i morgon ;)



Receptet hittar du här!

Nu är det väl dags att försöka sova antar jag. Klockan är snart halv ett men jag är pigg som en mört. Får väl se hur det går detta. Får nog stoppa i öronproppar om det ska gå att sova, ute blåser nämligen smärre orkanvindar. Usch! Om någon är sugen på att komma förbi och smaka den ljuvliga pajen så är jag ledig i morgon och kaffet e för det mesta på g hos oss.

Sov gott!

1 kommentar: