fredag 7 maj 2010

Det är så tomt här hemma utan de små valparna :( Är lite sugen på att skaffa mig en egen liten papillontjej nu. En som bara är min. En som jag kan fostra & träna och ha från början. Visst, vi har haft många valpar genom åren men de har varit Dennis hundar,- jakthundar. Inte samma sak alls. Han har velat uppfostra dem på sitt vis och helt ärligt så är jakthundar inte min grej. De är jobbiga, rastlösa och hemska att gå ut med då de bara drar och spårar. Får väl tillägga här att jag älskar Smilla väldigt mycket trots att hon är en jäkla PEST!!! ;)

Ayla var vuxen när vi köpte henne så inte heller där var jag med från början. Hon hade många ocharmiga vanor med sig från sitt första hem och även om vi har lyckats dämpa dem så finns de kvar. Exempel på detta är hennes f*rbannade skällande i tid och otid. Nästan omöjligt att jobba bort även om det är otroligt mycket bättre än när hon kom till oss.

Jag känner i alla fall att jag är redo för en alldeles egen hund och jag har hittat en jag vill ha. Hon heter Inez och har samma pappa som 'våra' valpar. Visst är hon söt? (Har STULIT bilden från Lisa Långbergs sida. SORRY)

Får väl hålla tummarna nu när det börjar närma sig födelsedag :) Kan liksom inte sluta tänka på henne o har till och med hittat världens bästa namn till henne. Nu ska jag städa lite i sovrummet och försöka att inte obsessa med över lillvovven. I morgon bär det av till Varberg med team Turkiet på barnledig kvalitetstid. Skönt! Puss så länge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar