söndag 20 juni 2010

Helkväll på la stada

Fick en plötslig längtan efter att gå ut med syster yster och hon var på! Lördag och solsken, kan det bli bättre? Vi startade kvällen med att sippa smultronbubbel. Jädrans va gott!


Våra hemgjorda grillade hamburgare var hur goda som helst och serverades med nypotatishalvor som rostats i ugn med vitlök, dill, flingsalt & svartpeppar. Mumma!


Vi hoppade på bussen i ett soligt Åled och E sa 'Två till Halmstad' varpå busschauffören slår in 2 barnbiljetter. Haha... Inte dåligt att få åka på barnbiljett när man är 33!!
På väg in till stan fick vi syn på den mest fantastiska regnbågen utanför fönstret. Men, va konstigt tyckte vi, det är ju fint väder!! Där fick vi tji. Minuten efter börjar regnet piska mot fönsterrutan. Damn! Jag som hade lockat mitt raka hår och E hade plattat sin annars lockiga.


Väl på stan gick vi i regnet till mysiga trottobars takterass och tog varsitt glas vin. Vi bestämde oss för att göra en riktig krogrunda och knallade vidare till Bull's där vi träffade på Fam. B, goa & glada som alltid!



Vi fortsatte våran runda till Harry's. Tog varsin cider och spelade bort lite pengar på Black Jack. Turnén drog vidare till morfars (där jag fick visa LEG.. haha) och träffade till min stora glädje en kär gammal vän från Telia-tiden!


Kvällen avslutades på Bond med några öl, fniss & tjejsnack. På väg till bussen "hittade" jag en kille som låg i sitt eget kräk och mådde riktigt risigt. Försökte hjälpa honom att ringa till sina föräldrar men ingen av dem svarade. Fick i sista sekund fatt i två väktare som kunde ta hand om honom innan jag med nöd och näppe hann med sista bussen hem. Undrar hur det gick med killen :(
Idag är jag lite seg. Skyller på min brist på rutin! Är ju nästan aldrig ute på stan, men jag tror att jag ska bli lite bättre på det. Det är ju faktiskt grymt trevligt, speciellt att uteservera! Kanske kan locka med tjejkompisarna till trottobar någon kväll?

Nu ska jag mysa med min lilla Lipp som inte mår bra. Bada lite bubbel, kanske?

Have a nice day PUNK!

1 kommentar:

  1. Jag är på grynet! Ni verkade ha en trevlig kväll! pöss!

    SvaraRadera