onsdag 23 juni 2010

I morse sken solen från en klarblå himmel. Eftersom det inte blev något Öland för mig & Filippa så tog jag med henne till Östra Stranden istället. Lite halvkass ide'... Det blåste ISKALLA vindar och vi frös som tusan. Dessutom hade termosen läckt ut 2/3 av kaffet i påsen så min kofta var dyblöt. *Brrrr*
Mamma kom o mötte oss & vi mumsade pannkakor, sedan bestämde oss för att förflytta oss till klätterställningen. Där var det jättegott! Lite vindstilla med ljumma brisar från havet! Mamma och jag kunde sola och snacka skit & Lippis fick klättra, vilket hon älskar!!


Vi avrundade med lite glass vid Japans golfbana. MUMS!



Lippa följde med mamsen hem för övernattning och jag åkte hem och fixade nypotatis, matjesill, gräddfil & gräslök till middag. Tjuvstart, jag vet, men mums!!! så gott!

Men lillan hos mormor blev det ju läge för lite egentid med Alli. Vi åkte in till Galgberget och tog 5km- rundan. Är så mysigt när man får rå om barnen lite en och en. Blir ju tyvärr inte så ofta som jag hade önskat.

Efter en snabbdusch blev det film, räkor, aioli & annat gott med Jessi. Mysigt! Filmen vi såg var brittisk och ganska hemsk; Fish Tank hette den. Hade hoppats på ett lyckligt slut men tyvärr får man inte alltid det.

Nu ska jag sova ordentligt för i morgon bär det av till ÄVENTYRSLANDET med Jessi, Lina & alla våra små vildbasar. Härligt!

Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar